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1. Identificação
Tipo de ReferênciaArtigo em Revista Científica (Journal Article)
Sitemtc-m21c.sid.inpe.br
Código do Detentorisadg {BR SPINPE} ibi 8JMKD3MGPCW/3DT298S
Identificador8JMKD3MGP3W34R/439GB5S
Repositóriosid.inpe.br/mtc-m21c/2020/09.18.11.10   (acesso restrito)
Última Atualização2020:09.18.11.10.13 (UTC) simone
Repositório de Metadadossid.inpe.br/mtc-m21c/2020/09.18.11.10.13
Última Atualização dos Metadados2022:01.04.01.35.24 (UTC) administrator
DOI10.18321/ectj953
ISSN1562-3920
Chave de CitaçãoMinuzziYuMass:2020:NuSiLa
TítuloNumerical simulation of laminar and turbulent methane/air flames based on a drg-derived skeletal mechanism
Ano2020
MêsJune
Data de Acesso11 maio 2024
Tipo de Trabalhojournal article
Tipo SecundárioPRE PI
Número de Arquivos1
Tamanho1070 KiB
2. Contextualização
Autor1 Minuzzi, Felipe Crivellaro
2 Yu, Ch
3 Mass, U.
Grupo1 PCP-ETES-SESPG-INPE-MCTIC-GOV-BR
Afiliação1 Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE)
2 Karlsruhe Institute of Technology (KIT)
3 Karlsruhe Institute of Technology (KIT)
Endereço de e-Mail do Autor1 felipe.minuzzi@ufrgs.br
RevistaEurasian Chemico-Technological Journal
Volume22
Número2
Páginas69-80
Histórico (UTC)2020-09-18 11:10:40 :: simone -> administrator :: 2020
2022-01-04 01:35:24 :: administrator -> simone :: 2020
3. Conteúdo e estrutura
É a matriz ou uma cópia?é a matriz
Estágio do Conteúdoconcluido
Transferível1
Tipo do ConteúdoExternal Contribution
Tipo de Versãopublisher
Palavras-ChaveTurbulence
Directed Relation Graph
Skeletal mechanism
Perfectly Stirred Reactor
Laminar flame
ResumoSimulation of turbulent flames using detailed chemical mechanisms is still a challenge in numerical combustion due to the large number of species and the stiffness of the system of governing equations. In this sense, strategies to reduce the size of the detailed model are necessary and one of such models is the well-known directed relation graph (DRG) method. In the present work, a DRG-derived skeletal mechanism developed using only one application for methane/air simulations is presented and validated for auto-ignition times, laminar flame speed and counterflow flames. The skeletal mechanism is tested for varying the equivalence ratio (φ = 0.4, to 3) and pressure (p = 1 to 150 atm). The temperature spans the range from T = 1000 K to T = 2000 K. The relative error, compared with the detailed mechanism, of our proposed model for ignition delay times and flame speed are less than 10% for most of the parameters. The skeletal mechanism is also used to simulate the piloted turbulent jet Sandia Flame D. Results show that this skeletal mechanism can reproduce the main features of laminar and turbulent methane/air flames.
ÁreaCOMB
Arranjourlib.net > BDMCI > Fonds > Produção pgr ATUAIS > PCP > Numerical simulation of...
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agreement.html 18/09/2020 08:10 1.0 KiB 
4. Condições de acesso e uso
Idiomaen
Arquivo Alvominuzzi2020.pdf
Grupo de Usuáriossimone
Grupo de Leitoresadministrator
simone
Visibilidadeshown
Permissão de Leituradeny from all and allow from 150.163
Permissão de Atualizaçãonão transferida
5. Fontes relacionadas
Unidades Imediatamente Superiores8JMKD3MGPCW/3F35D8B
Lista de Itens Citandosid.inpe.br/bibdigital/2013/10.14.22.36 3
DivulgaçãoPORTALCAPES; SCOPUS.
Acervo Hospedeirourlib.net/www/2017/11.22.19.04
6. Notas
Campos Vaziosalternatejournal archivingpolicy archivist callnumber copyholder copyright creatorhistory descriptionlevel e-mailaddress format isbn label lineage mark mirrorrepository nextedition notes orcid parameterlist parentrepositories previousedition previouslowerunit progress project resumeid rightsholder schedulinginformation secondarydate secondarykey secondarymark session shorttitle sponsor subject tertiarymark tertiarytype url
7. Controle da descrição
e-Mail (login)simone
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